Nedávno sme vám priniesli recenziu na singleplayerovú časť X360 exkluzivitky Halo: Reach. Vzhľadom na to, že multiplayer potrebuje na oskúšanie viac času a ja napriek tomu, že sme hru mali v rukách ešte pred jej vydaním, vám prinášame recenziu na túto časť až teraz. Takže, dopadla aspoň tak dobre ako singeplayer?
Rozhodne mi dáte za pravdu, že aj napriek vysokým kvalitám kampane série Halo je jej najväčším ťahákom multiplayer (ďalej už len MP), vďaka ktorému určite nejeden hráč vstával ráno s kruhmi pod očami. Rovnako ako pri kampani Reachu, tak aj pri jeho MP časti vzali chlapíci z Bungie to najlepšie zo série a spojili to. A samozrejme pridali niečo navrch. V zásade sa skladá MP Reachu z troch častí – komptetívnej, kooperatívnej a arény.
Kompetetívna časť sa skladá zo šiestich módov (celkovo sa ich ciele delia na Slayer a Objective, teda buď ide len o zabíjanie alebo o nejaký špecifický cieľ) :
1. Rumble Pit – Free for All hra (Objective)
2. Team Slayer – Postavia sa proti sebe dva štvorčlenné tými (Slayer)
3. Team Objective – Aj tu sa proti sebe postava dva štvorčlenné tými (Objective)
4. Multi Team – V tomto móde proti sebe bojuje šesť dvojčlenných tímov (Slayer a Objecitve)
5. Big Team Battle – Ako názov naznačuje, bude sa tu bojovať vo veľkom – 8 vs. 8 (Slayer a Objective)
6. Invasion – Tu proti sebe bojuje šesť Spartanov a šesť Elite nepriateľov
A čo ponúka kooperačný režim?:
1. Štandardný a určite každému známy Firefight, ktorý pôsobí vďaka novým zbraniam, nepriateľom a rôznym featurkám sviežo, aj ak ho máte prelezený skrz-naskrz z predošlých dielov
2. Score Attack – S priateľmi (každý sám za seba) zabíjate Covenantov a ide o to, kto nahrá najviac bodov (ide o to ako a čím nepriateľa zabijete)
A na záver je tu aréna:
1. Doubles Arena – Proti sebe bojujú dva dvojčlenné tímy v malej aréne
2. Team Arena – Rovnako je to aj tu, ale počet členov jedného tímu je dvojnásobný
Do hry sa dostanete vďaka dobre spravenému matchmaking systému, takže budete hrať s ľuďmi na približne rovnakej úrovni skúseností. Za jediné mínus by som považoval dlhšie hľadanie spoluhráčov. Keď sa dostanete do hry, musíte si ešte vybrať na akej mape sa bude hrať a v prípade, že ste si vybrali mód Objective, tak aj to. Na výber je vždy z troch (dve v prípade arény) variácií, v prípade, že sa hráčom nepáči ani jedna, ponúknu sa ďalšie tri resp. dve a ak sa im nepáčia ani tie, majú smolu, pretože hra už ďalšie na výber neponúkne. Taktiež treba podotknúť, že za každú hru dostanete určitý počet kreditov, za ktoré si môžete kúpiť nové vybavenie (viac o nich sa dočítate v SP recenzii). Osobne som spozoroval, že v hre je najobľúbenejší mód Team Slayer, zatiaľ čo najmenej sa hrajú arény. Čo sa máp týka, tých sa v hre nachádza 13, pričom 4 z nich sú remaky máp z predošlých dielov Halo. Zvyšné sú „vytrhnuté“ zo SP kampane a jemne upravené. A rovnako ako v SP im to aj v MP veľmi sluší.
Čo povedať na záver? Snáď len toľko, že Bungie na Halo: Reach ukázalo svoju kvalitu, a to či už v singleplayeri alebo multiplayeri. Jednoducho spojili v oboch to najlepšie, čo doteraz ponúkli a to, čo nie je v hre nové, tak pôsobí. Celá hra na mňa pôsobí sviežim dojmom, akoby Bungie chcelo prenechať svoju značku pre nových vývojárov v tom najlepšom svetle. Cítiť v hre rukopis kvalitných vývojárov, ktorý toto celé univerzum vymysleli a sú naň náležite hrdí. Ale ak si hru budete chcieť kúpiť hru len kvôli kampani, prídete tak o polovicu zábavy, ktorú ponúka. Na druhú stranu je pomer cena/zábava naozaj skvelý, pretože Halo ponúka perfektné spojenie v podstate troch hier (SP kampaň, co-op kampaň a MP) v jednej. A tak to má byť. Klobúk dole Bungie, odviedli ste perfektný kus práce, na ktorý sa tak skoro nezabudne.