- Sony dnes oznámilo prepúšťanie v PlayStation divízii, ktoré sa dotklo približne 900 zamestnancov
- Jedným z dôvodov prepúšťania je ťažká ekonomická situácia v hernom priemysle
- Druhým dôvodom je však strategická zmena fungovania PlayStation divízie, ktorú ozrejmil šéf PlayStation Studios Hermen Hulst
Spoločnosť Sony oznámila masívne škrty v PlayStation divízii, ktoré sa dotkli 8% zamestnancov. A neobišli ani herné štúdiá spadajúce pod PlayStation Studios. A to bez ohľadu na nedávne úspechy.
Najviac prepúšťanie postihlo štúdio London Studios. To bude totiž vrámci úsporných opatrení úplne zatvorené. London Studios v súčasnosti pripravovalo live service hru a v minulosti sa venovalo primárne VR hrám.
Ďalšie štúdio, ktorého sa škrty dotkli vo výraznej miere je britské štúdio Firesprite. To Sony kúpilo v roku 2021 a ktoré naposledy vytvorilo VR hru Horizon: Call of the Mountain.
Ušetrený však nezostal ani triumvirát asi najpopulárnejších štúdií vrámci PlayStation Studios – Naughty Dog, Guerrilla Games a Insomniac Games. Sony síce nekonkretizovalo čísla počtu prepustených v týchto štúdiách, no pre Naughty Dog ide už o druhé prepúšťanie v priebehu roka. Štúdio prepúšťalo aj v minulom roku po zrušení svojej The Last of Us online hry. Štúdio Guerrilla Games prinieslo v roku 2022 hru Horizon Forbidden West (ktorá sa chytá už čoskoro na PC) a v súčasnosti pracuje na treťom pokračovaní série a aj na Horizon online hre. Insomniac Games zas vytvorilo masívny hit v podobe hry Marvel’s Spider-Man 2, ktorá predala za tri mesiace na trhu viac ako 10 miliónov kópií. Ani to však nestačilo.
Prepúšťanie však nie je veľkým prekvapením. Z decembrového Insomniac leaku totiž vyplývalo, že manažment Sony tlačí štúdio Insomniac Games k redukcii počtu zamestnancov, čo by znížilo rozpočty na vývoj hier.
Šéf PlayStation Studios hlási zmenu stratégie
Aby toho nebolo málo, špekulácie o úprave stratégie vydávania PlayStation hier naberajú na obrátkach. A môže za ne šéf PlayStation Studios Hermen Hulst. Ten v blogu naznačil určité zmeny: „Poskytovanie pohlcujúcich príbehov založených na rozprávaní, ktorými je spoločnosť PlayStation Studios známa, na úrovni kvality, o ktorú sa usilujeme, si vyžaduje prehodnotenie nášho fungovania. Poskytovanie a udržiavanie sociálnych, online zážitkov, ktoré umožňujú hráčom PlayStation objavovať naše svety rôznymi spôsobmi, ako aj vydávanie hier na ďalších zariadeniach, ako sú PC a mobilné zariadenia, si vyžaduje iný prístup a iné zdroje. Aby sme tieto výzvy zvládli, muselo štúdio PlayStation rásť. Do našej rodiny sme priviedli skvelé a úspešné štúdiá. Investovali sme do nových technológií a partnerstiev. Prijali sme talenty z celého nášho odvetvia aj mimo neho.“
„Ale samotný rast nie je ambíciou. Spoločnosť PlayStation Studios je odhodlaná neustále objavovať spôsoby, ako spolupracovať; spolupracovať a spájať naše úsilie, aby sme dokázali vytvoriť hry, ktoré posúvajú hranice hrania a prinášajú to, čo od nás očakávate. Pozreli sme sa na naše štúdiá a naše portfólio, zhodnotili projekty v rôznych štádiách vývoja a rozhodli sme sa, že niektoré z týchto projektov sa neposunú ďalej.“